Snart lugnt..

Har varit lite mkt det senaste nu, men det börjar ordna upp sig på flera plan. Tenta på måndag bara.. sedan ledig i nästan två veckor. BEHÖVLIGT! Tänkte satsa på träning den tiden med.. hm, vi får se hur de går :)

Gjorde goda plättar idag, av recept jag hittade på Sannas blogg; www.giblogg.se. De var superenkelt med! Jag gjorde halv sats, alltså på två ägg, en dl grädde och en dl kokosflingor. Mixade det, lät stå en stund och sedan ner i plättjärnet. Superenkelt, och de var mycket enklare att vända än kesoplättarna ni vet. Serverade med liite sockerfri sylt :) 

Wokgränsaker har blitt mitt nya levebröd också, hehe. det blir så gott, och jag gillar när det är kvar lite krispighet i grönsakerna, det ger lägre GI också än äckliga kokta mjuka grönsaker. Huu. ;)

Ingen träning idag, tråkigt nog. Hade bokat mig men glömde totalt av det utav någon konstig anledning! Hade behövs sträcka ut musklerna sedan igår.. På tal om det, jag känner att jag kan öka lite i vikter på pumpen nu, det känns jätteroligt! Ett konkret sak lixom!

Även fast jag inte gått ner så mycket med GI så känns det ändå bra. Jag känner att jag fått mer muskler, och bara det är ju bra. Fastare armar och ben till exempel! och då är jag ju ändå van med att träna sedan innan, så jag tror den proteninrika kosten bidrar till mer muskelmassa när man tränar.. You know, muskler gör kanske muskler?

God Natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0