Ännu en helg!

har inte blivit mycket bloggande de sista dagarna, men jag har haft sjukt mycket att göra, då ligger datan bara och skräpar någonstans ;)

Gi har gått sådär de sista dagarna, skolmaten har jag ätit lite rispotatis/pasta och försökt hållt mig ifrån kolhydratsrik mat för övrigt. Men man blir mycket mer sockersugen när man äter mer kolhydrater.

Jag håller på att göra en "kokbok" med GI / LCHF recept jag hittar på internet, även med menyer som man hittar på många ställen. Det kan vara bra att ha de dagarna man inte riktigt kommer på något att ha till middag eller frukost. Har till exempel hittat ett recept på ugnspankaka som jag tror på. Recept kommer senare någon dag när jag testat =)

Nu sitter jag här med min lunch. Ädelostsoppa med broccoli från ett tetrapack. Innehåller 4 g kh per 100 g. Helt okej tycker jag.  God var den också, och jag tror jag kommer hålla mig mätt länge!

Träning ikväll, ska bli skönt, har inte hunnit träna något i helgen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0