Bloggfix

har suttit och försökt få en någurlunda snygg blogg nu. vet ej om jag lyckats egentligen, men photoshop är ju kul! ;)

Ikväll har jag bara suttit och druckit kaffe på kalas.. MEN ingen glasstårta för mig inte, gissa om jag är stolt? fast egentligen har jag kommit på en grej. Allting handlar om val man gör. Det är ju faktiskt bara du som väljer ta den där godisen, kakan eller whatsoever. Är det ett jobbigt val att välja bort det smaskiga för studen för att må bra en längre tid?

Som idag tillexempel. Jag tog ingen tårta. Det var ett jobbigt val, eftersom alla andra tog, jag vet att den är god osv, osv (ni vet hur det är!). Men hur länge var det jobbigt? I tre sekunder. MAX. Sedan kändes det så otroligt bra i säkert en timma efteråt. Istället för tvärt om. om jag hade ätit hade jag mått bra för den lilla lilla stunden, men ångrat mig senare. Förstår ni mina tankebanor?  Det är nog inte svårare än så.

Maten idag dådå..
frukost: ett ägg och lite bacon
Mellis: caffe latte
lunch: supergod ungspannkaka
middag: kallposbitar och wokade grönsaker

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0