Fullt upp

Sådär ja, nu va denna helgen också snart över. trist. det har gått fort. har iallafall fort ordning här hemma ige,n riktigt fint blev det :)

Jag har pepptalkat med min pojkvän hela helgen. jag har varit så sjukt omotiverad, av ren principsak. Men han övertalade mig att fortsätta med GI, eftersom jag egentligen inte har några anledningar till att sluta, mer än att jag inte gått ner så mycket. Men sånt kan ju faktiskt ta tid.. Det är väl bara att inse det :)

På helgen vill man kanske mysa framför TVn och sådär, och det innebär ju ofta mat och snacks. Ett bra snacksalternativ för oss GIare är ölkorv. Jättegott och innehåller inga kolhydrater, och det finns ju i så många olika smaker! Ölkorv och kolsyrat vatten (jag älskar vår sodastream) eller chips och kola, vilket låter godast? ;) egentligen är det ju inte vad man äter när man fredagsmyser, utan ATT man äter. Det tycker iallafall jag. Jag gillar inte att sitta utan någonting, så jag hitter gärna bra alternativ!

Kvällsmat är ett sånt där mål där man inte vill ha för mycket, men man väl ändå bli mätt. Då är ett ägg eller en avocado med några paprikaskivor bra tycker jag.  Paprika "sväller" även i magen så man känner sig mättare. Bacon är gott det med, fast jag vill gärna hålla mig ifrån stekt mat på kvällen så ofta som möljigt.
 
Det är så knäppt, hade någon ställt fram en tallrik med kött och broccoli till mig för ett halvår sedan, hade jag säkert blitt sur och frågat vart potatisen var, medans jag idag äter det som ingenting.Det är ju jättegott! =)

Ne, det kanske blir ett inlägg senare eller så blir det imorgon.
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0