GI-böcker

Jag gillar att läsa på om GI faktiskt. Jag tycker det är intressant och lärorikt. jag tror även det kommer hjälpa att man får en djupare förståelse för glykemiskt index, för att man ska gå ner i vikt lättare. Åtminstone inbillar jag mig det ;)

Jag har en GI-bok. Det är Paulúns GI månad. Den är bra, ger en del tips, men jag tycker det är för "snäll" variant, det är med fullkornsgrejjer å sånt. Jag vill vara striktare just nu! Men sen tror jag den är en bra kokbok att ta till! En månads meny är presenterad.

Iallafall tänkte jag beställa någon eller några andra böcker. Eftersom jag även är en fattig student har jag inte råd, eller vill inte lägga pengar på, de dyra nya inbunda kokböckena med GI-recept som man ändå inte följer så ofta. För visst är det så? Iallafall hittade jag två böcker av Fredrik Paulún för bara 36 och 39 kr styck! De heter någonting med "blodsockerblues". De tror jag på! Som lite inspiration om inte annat.

På adlibris och bokus finns flera GI-böcker för bara cirka 40 kr styck! Det gillar vi! ;)

Gårdagens mat då..

Frukost: FIl med linfrö, en bit kalkonskinka (äter på tåget, fil är bra mat att ta med :P)
Lunch: En avocado med några kalkonskinkbitar
Mellis: En näve russin. (usch och fyyy)
Middag: Kärlknölsbitar med grönsallad och fet sås. Gott!!
Kvällsmat: Fisktallrik med makrill i tomatsås, en bit gravad lax och några fetaostbitar

Kommentarer
Postat av: Lina van der Putten

Hej! hehe reagerade när jag läste de om Paulun, har läst lite om vad han anser och hans recept osv. och jag håller med dig till 110%, om man ska följa hans råd hade jag fått i mig alldeles för mycket kolisar! försöker hålla mig under 50g /dag, då kan jag unna mig lite fullkornspasta ibland eller en rågkus (ett jättebra surdegsbröd från fazer som gi-viktkoll rekommenderar :)) men som sagt kan ja inte tänka mig att jag hade fortsatt att gå ner i vikt om jag följt Paulun..

2009-02-19 @ 22:44:22
URL: http://lvdp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0