GI-böcker

Jag tycker det är kul att läsa om GI, dels för att det är intressant i sig, och för att det hjälper mig att gå ner i vikt. Böckerna jag har är
South beach-metoden av Agatson
blodsockerblues av Paulún
lilla blodsockerblues av Paulún
Paulúns GI-månad av guess who?
Sedan har jag även allt om fettförbränning 2 av Paulún den med.

Hm, många av Paulún där, men han är ju sveriges största förespråkare av GI också. Böckerna är fyllda av allt från historia, studier, recept till gi och gl listor. Även SI, mättnadsindex, finns med i en, vilket är intressant att se hur mätt man blir av olika livsmedel.
 
Dagens mat har varit lite sisådär, men ja skriver ändå :P
frukost: hamburgare, ägg och avokado
mellis: kopp kaffe med grädde
lunch: en sallad
mellis: grädde och mörk choklad, mums!
kvällsmat: några baconskivor


Har inte ätit någon middag idag. Hm. Undra hur de hänt, haha. Jag hr fast och flängt idag så kanske inte så konstigt after all. Men det är inte bra, jag vet!
 
Åååh, någon mer än jag som längtar till sommaren nu?!?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0