Träning!

GI i all ära, men om jag ska ge er endast ett tips för att man ska må bra och hålla formen så är det faktiskt att träna!! Jag har tränat, dans, minst tre gånger i veckan sedan jag var 13, tills i somras. Då gick jag till gym kanske 3 gånger på hela sommaren. Hallåå min kropp blev galen och gick hokus pokus upp 10 kilo, iförsig har jag alltid varit överviktigt, men tio kilo är mycket. Dans är en lågintensiv träning utan toppar, därför gick jag ej ner i vikt när jag dansade som mest. Men styrka fick jag. :P

Till saken, tre månader utan träning gjorde mig fet. That´s it, och jag kommer inte låta det hända igen. Man SKA träna! Promenader i all ära, men kroppen vill ta ut sig till max ibland för att må bra också. Men om nu promenader är your thing, gör dina promenader till intervall träning! Intervaller är bäst när det gäller viktnedgång och kondition, då hjärtat får arbeta som mest.  Inte är det svårt heller. Fem till tio minuters uppvärmning, sedan fem minuter i lagom men ändå aktiv takt, sedan fem minuter riktigt powerwalk, pulsen ska upp och svetten börja rinna. sedan saktare igen, få ner pulsen och gå jämt 5 minuter till, sedan upp medpulsen igen! Efter tre intervaller (lagom+upptempo) kan du gå tio minuter som avslutning. Jag lovar, det är jättehärligt, och enkelt!

Hur som hellst har jag varit på ett galet special-pass idag. Bodycombat "challenge workout" , jisses vad hårt det var. (combat är en typ av intervall träning). Svetten rann och vi alla körde ut oss totalt. Vilken stämming! Kul som attan! Efteråt tog vi en gainermaxbar, kolisar är faktiskt inga problem när man precis har tränat hårt. Då går de bara ut i musklerna så man får snygga. Me like ;)

Så, ut och träna med er! =D  ni kommer att älska att se (ännu) snabbare resultat!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Tack så mycket! =D

2009-02-24 @ 19:25:51
URL: http://www.giblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0