Varför förstår inte alla?

Eftersom jag bor hemma hos mamma och pappa och har börjat med GI har de blivit indragna de med. De äter inte alls lika mycket kolhydrater som förr, och har även gått ner ett par kilo. Men det som gör mig gladast är att mammas typ 2 diabetes är mycket bättre nu än det varit! För potatis är ju också socker, det är inte bara kakor som är det.

Läste en tidning här om dagen, där de stod bantningstips. De gick ut på att minska sitt socker OCH fett intag. Det stod ju då exempel på vad för socker man inte skulle äta, och att man skulle dra ner på potatis, pasta och sånt med. SAMTIDIGT skulle man välja lättprodukter och untvika såserdressing. Hallå?! frågar jag mig. Är det meningen att man ska leva på kött?! haha, det är skrattretande. Det är ju ohållbart.

Smoothiedieten var ett annat exempel. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.

Förstår inte alla att GI är det bästa som finns! Lyxmat hela tiden!

Jag måste lära mig dricka mer vatten. Det blir lixom inte av att jag dricker så mycket bara. Så nu ska ja gå och sodastreama en liter vatten, och hälla i mig när jag pluggar. Kommer inte vara något problem! Det är smart att hälla i lite citron/lime i vattnet också. Framförallt är det gott, men den sura smaken gör även att GI värdet sänks på det andra man äter!

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0