brööööd..!

Ikväll har jag ätit bröd..! Riktigt GI-bröd med i stort sett inga kolhydrater! Kan det bli bättre?! Det var återigen på giblogg.se som Sanna skrivit ett recept som jag snodde! ;P Undrar hur hon gör för att hitta alla..! Själv hittar jag bara tex GI-bröd som innehåller 5 dl vetemjöl på nätet. Går inte riktigt på det där. Men GI Har blivit en marknadsföring.

Men som sagt, ikväll njöt jag av en macka med massa pålägg på, allt från brie till gurka. Mums! Brödet smakade gott, tog man de bart var det som en blandning av bröd och omelett tyckte jag. Men tillsammans med alla pålägg kunde jag inte känna någon skillnad på det och vanligt bröd. Mätt blev jag också, en halv räkte gott och väl! Ska nog göra storbak någon dag.. De måste väl gå att frysa?

Recept!
2 ägg
3 matskedar fiberhusk
2 matskedar krossade linfrön
1,5 tsk bakpulver
0,5 tsk brödkryddor (tex: anis, fänkål och kummin)
25g smör eller hälften smör,hälften olja
Lite salt


Vispa äggen noga och smält smöret.
Blanda alla torra ingredienser och blanda sedan samman allt i en skål.
Häll speten på en oljad panna, och in i ungen på 200 grader.
Gör nått annat i femton minuter, sen är det klart!
Ev. vänd på den så den blir brun på andra sidan med.

Gott gott!

Jag blir så matintresserad nu när jag håller på med GI! Idag gick jag inne på hemköp och bara tittade. Köpte iförsig fiberhusket, men sedan gick jag bara runt och tittade om jag hittade något kul jag kunde äta! Jag hittade ingenting men det var kul ändå. Jag tänker på mat ofta, men på ett possitivt sätt nu!

Det blev ett träningspass i dag med, samma som i måndags. Tränade bort träningsverken hoppas jag! ;)

Lycka till till oss som ska bli smala och lite lyckligare! =) (inte för att man inte kan vara det om man är större, men ja.. ni förstår..! )


Kommentarer
Postat av: Sanna

Ja, brödet är verkligen hur gott som helst! Vi ska nog baka en större stats i helgen, så man kan ha till frukost på morgonen. För jag börjar tröttna lite på kokt ägg. Haha!



Kramar!

2009-01-30 @ 19:56:51
URL: http://giblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0