Dagens mat

Hej!
Det är viktiga att äta ofta när man äter enligt GI. Egentligen är det bra om man kan äta cirka fem sex gånger om dagen, med cirka 3 timmars mellanrum. Men ibland finns dagar det inte riktigt hinns med.. Som idag tillexempel. Jag har jobbat, och det blev lite slängandes fram och tillbaka mellan två jobb så jag fick aldrig någon riktig rast. Bättre imorgon när jag börjar plugga igen!

I morse gjorde jag jättegod frukost, eftersom jag började sent och hade tid. Det blev stekt ägg med några skivor stekt bacon till,med en klick keso, liten överbliven bit Brie och några feta-tärningar.  Mmmm det var gott det! Tänk att man kan äta stekt ägg och bacon PLUS att det är nyttigt!

Till mellanmål blev det en näve nötter. Jag köpte en stor hink med nötter och torkad frukt för ett tag sedan. Det är jättegott med torkade tranbär, men kanske inte sådär väldigt GI vänligt.. Men några styken går bra, eftersom nötterna har såpass lågt GIvärde!

Till middag blev det rådjurskött och grönsaksmix med ärtor, blomkål och brysselkål. Helt okej, med örtsalt och keso till. Får äta något till till kvällen, men inte ägg hade jag tänkt mig. Jag har ätit minst två ägg varje dag nu sedan i fredags, och egentligen gör det mig ingenting, för jag älskar ägg i alla dess former, men jag är rädd för att tröttna, det är ju så gott och nyttigt!

Nu ska jag dricka vatten, det är viktigt att göra är man går på GI!

Kram / S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0