GI är enkelt, ibland lite för enkelt med

Igår krånglade bloggen så jag kom inte in. Skummt. Men men, idag funkar det hoppas jag! =)

jag har funderat idag. Som alla andra dagar iförsig, jag är en funderare ut i fingerspetsen, tro det eller ej.
I alla fall, jag har kommit på att GI är FÖR enkelt för mig! Eftersom man får äta det jag tycker är som godast (kött och ägg) och då inte blir sugen på det andra jag tycker om (godis och kakor) är det No problems so far. MEN... Eftersom jag tänker att dettta är ju busenkelt så motiveras jag inte. Jag tänker typ "jag kan äta de godaste och så går jag ner i vikt bara utan att anstränga mig" och det är ju inte heller bra. Till exempel har jag blivit slö och inte tränat som jag brukar och borde. I för sig har jag haft en dunderförskylning i kroppen en veckas tid och jag bara väntar på att få magsjuka också, men endå.
Så nu har jag bestämmt mig för att lägga in the 6th gear som min kära biltokiga pojkvän skulle säga! ;P Nuu jävlar blir det åka av, Suss ska bli stenhård mot sig själv och få RESULTAT. Tror inte det kommer bli någon vidare minskning denna vecka heller faktiskt, MEN SEN.  Ååh jag älskar att peppa mig själv!

Just de! Receptet på Muffinsarna!

Ägg och bacon muffins - 12st

10 ägg
1 dl vispgrädde
2 dl riven ost
2 pkt bacon
peppar


Blanda ägg, grädde och ost. Klipp baconet i små bitar och stek.

Blanda baconen med äggröran, peppra.
Häll sedan smeten i muffinsformar
In i ugnen i ca 175 grader i 20 minuter.
Sista minuterna satte jag på grillen och höjde till 200 grader för att få färg på dem.
Gott att värma i micron eller äta kalla.. Mums!

Jättegoda! Jag hade vanlig skinka i istället för bacon, men jag tror man kan ha lite vad man känner för, som i en vanlig omelett. Nästa gång ska jag göra det!

Skriver mer sedan, kram


Kommentarer
Postat av: Sanna

Det där ska jag pröva! Perfekt som frukost ju... =)



Och pizzan var verkligen supergod, dock inte som vanligt, men det struntar jag i. För det smakade underbart gott! Tycker iaf jag. Vi ska göra den till helgen också, får väl bli på lördag.



Kram!

2009-01-22 @ 22:23:25
URL: http://giblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0