Ibland blir jag tokiig!

Idag har inte varit en så bra dag. Inga konkreta svar på varför, men det har vart kämpigt. I skolan gick det jättebra, åt min fiberhavregryn till frukost, och glömde mellanmålet hemma men jag höll mig bra fram till lunch ändå! tänka sig, det gjordej ag aldrig förrut när jag hade rätt mycket sylt på min gröt. Jag inbilliar mig att det är därför iallafall. Åt min goda omelett till lunch.

nu har jag precis ätit en god och enkel kycklingsallad. Det enda jag hade i var isbergssallat, gurka, paprika och rödlök. Till det hade jag tärnade kycklingbitar och gjorde en dressing på matgrädde, majonäs och kryddor (salladskrydda, oregano och citronpeppar). Supergott!

Vi diskuterade GI på lunchen.. en kursare påstår att jag inte alls ska äta mejerivaror under "fast ett och två" och inte heller kaffe och ABSOLUT inte min havregrynsgröt.. jag blir så tokig. Man läser ju olika hela tiden.. Är det verkligen så dåligt med mejerivaror? inte vad jag förstått. Sen kan man ju vara olika hårt mot sig själv också. Kaffet vill jag heller inte vara utan, fats jag vet ju att kaffe inte är nyttigt alls.

Skillnaden är väl kanske att jag, till skillnad från min kursare som ska hålla på med GI en månad, har tänkt mig att lägga om mina kostvanor inte bara nu utan också i framtiden. Jag vill börja ett hälsosammare liv, och gå ner i vikt, men jag vill må bra på vägen dit. Jag har mått så dåligt när jag gått på andra dieter, tro mig, och jag vill inte må så igen. Så jag gör det bästa av min situation, tar jag ifrån mig chokladen kan jag väl ändå få ha kaffet kvar? ;)


Så jag blir lite dämpad idag och funderar på om min GI-diet verkligen kommer göra skillnad. Hoppas hoppas. Imorgon är det vägning! Nu ska jag snart iväg och gå påbodypump. Hoppas det går bra även att jag inte får i mig kolhydrater. men förrut i veckan när jag gick på bodybalance och core gick det över förväntan!

Kram / S
 


Kommentarer
Postat av: Sanna

Hej hej! Nu är jag här och kikar.. =)

Det där med mejerivaror är olika från person till person. Min sambo tex, han äter inte lika mycket mejerivaror som jag. För han får för sig att han stannar i vikt.



Gröten kan jag nog hålla med om, skippa den. Det är alldeles för mycket kalorier i den.



I fas ett ska du hålla dig till ca 20 kalorier om dagen, fas två kan du öka något.



Kaffe dricker jag med, dock bara 1 till 2 koppar om dagen. Sen är ju vatten A och O.



Kul att jag inspirerade dig. Du kommer att klara det här. Bara viljan finns!

Och visst är det lätt med GI? Man får tänka till lite, men man kan ju inte få allt på silverfat.. =)



Hoppas du får en superbra helg och lycka till! VI får peppa varandra!

2009-01-10 @ 00:09:28
URL: http://giblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0