jag vill inte vara sjuk!!

Idag är jag ledig, vilket känns väldigt bra då jag inte sovit på nästan hela natten.. Låg och vred mig sådär som man gör när man mår lite dåligt och har förskylning i kroppen. Snoozade i en timma imorse, tur jag var ledig!
Det värsta är att jag har så svårt att äta när jag är sjuk. Igår fick jag inte ner något efter träningen. Jag skulle nog inte tränat heller egentligen.. Efteråt kände jag riktigt hur alla förskyldingsbaciller spred sig i kroppen!

Imorse fick jag tvinga i mig ett ägg och en kasslerbit. Men idag ska jag äta, det måste jag, dels för förskylningen, men också för GI. Då måste man äta ofta, och dricka vatten. Så det ska jag göra idag! Sitter här med en vattenflaska framför mig så det ska allt gå bra!

Jag har märkt den senaste veckan att jag tänker mycket på mat. På vad jag ska äta till lunch, mellanmål eller något annat. De gånger jrag försökt bantat har jag också gjort det, men på ett annat sätt .Då har det varit mer jobbigt tänk om mat. Tex "ååh vad jag vill äta choklad men jag får inte." mer så.

Nej, nu ska jag slappa lite, och plugga, men ja skriver mer sen! =)



Kommentarer
Postat av: Sanna

Heej!

Tack så jättemycket!! Det känns så bra. =)



När jag äter ute väljer jag alltid sallad. Vi har inte så många gå-ut.och-äta ställen där jag bor. Men går man på restaurang så går det ju alltid att välja bort potatisen och bara ta köttet och såsen. Sen begär man mer sallad på tallriken ist. Men kolla upp vad såsen innehåller föst. =)



Hoppas att din förkylning släpper snart. Inge roligt att gå runt och snora hela tiden, och matlust har man ju inte direkt heller.

Men vi kämpar vidare, tillsammans så kalrar vi det! =)



Krya på dig och ha en toppendag!

2009-01-12 @ 14:07:15
URL: http://giblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0