Nytt år, nya tag

Hej! Kul att du kikade hit.
Det här är min blogg som ska hjälpa mig nedför viktbacken är det tänkt. Jag har alldeles för länge gått runt och bärt på för många kilo, men nu ska dem bort!

Jag har testat allt från pulverdieter, fruktdieter och slaviskt räknat kalorier. i perioder. Men i ingenting har fått mig att gå ner i vikt  OCH hålla vikten där. Jag har läst på om vikt och hälsa och bestämmt mig. GI-metoden blev mitt val.

Sedan andra januari har jag tagit bort nästan alla kolhydrater och istället ätit mer kött, grönsaker och fett. Och vet ni vad? Jag, den obotliga skåpråttan som åt allt jag kunde komma åt, har inte varit i skafferiet och ätit En Enda Gång! Är det inte fantastiskt så vad?!

I min blogg tänkte jag skriva lite allt möjligt, om hur det går med min vikt, vad jag äter och mina funderingar. För om det är något jag har så är det funderingar, haha. För mig låter det helt sanslöst att jag får äta GRÄDDE och creme fraiche. Jag antar att det är min gamla kaloridjävul som inte riktigt flyttat ut ur mitt huvud ;)

På fredag har jag hållt på en vecka, då ska jag väga mig och hoppas hoppas hoppas att det iallafall kan synas liite på vågen!

Kram / S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0