"snabbmat" till kvällsmat

ikväll orkade jag inte göra något särskillt till mat. Jag var ju tvungen att ta någonting, men tyckte det var roligare att titta in Grammisgalan, så jag tog lite keso, skärde upp några bitar korv och några fetaosttärningar. Jag hade verkligen ingen inspiration till att fixa något trevligare ikväll!  Sedan var äggen slut också.. J

ag brukar koka många ägg åt taget, så många det går i äggkokaren, jag tror det är 8 stycken. Då har jag frukost/mellanmål/kvällsmat eller vad jag vill några dagar framöver. jag orkar då inte koka ägg innan jag ska upp till skolan! Ikväll gjorde jag en omelett till skolan imorgon också. Praktiskt att göra det på kvällen så man kan sova ännu lite längre!

Imorn får det nog bli fiberberikad havregrynsgröt till frukost.. jag är inte helt övertygad om att det är en bra frukost för GI, (Hallåå? havre typ Är kolhydrater) men det ska tydligen inte vara så farligt. Ska ta lite linfrö på, det är bra, det sänker GI.

det är lite svårt med vad man kan äta och inte kan äta tycker jag. Eller, egentligen kanske inte, men det blir svårt ändå. Absolut här hemma där vi är tre stycken, och bara jag äter helhjärtat efter GI nuförtiden. blir oftast att jag får äta köttet de äter, men med grönsaker till. Det är iförsig inga problem, men tråkigt i längden. Ska läsa lite nu ikväll i Aftonbladets GI-bilaga från veckan, och hoppas jag får min bok snart. Jag har bestället Paulúns bok om en GI månad. Den ska tydligen vara väldigt bra och ha många bra recept. Sedan finns det ju mycket på internet också men.. det är lite knivigt det här.

Jag vill så gärna lyckas. Mitt första mål är tio Kg. Då är jag Nöjd, men nöjd kan alltid blir ännu nöjdare ;) Fast just nu skulle också fem kilo göra mig glad, för då vet jag att jag är på väg någonstans. Det har aldrig varit så innan. Men jag tror på GI! Jag har inte varit sötsugen eller överdrivet hungrig någon gång under den här veckan, och DET är något stort för mig!

Kram / S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0