Riktigt längesen..

haha, hjälp. Det var riktigt längesen ja bloggade..! Men ska jag vara ärlig tappade jag totalt viljan att gå ner i vikt. Det var så mycket som hände i mitt liv att det inte var första prioritet, eller äns någon prioritet alls. Då det blev som det blev. Men nu tänkte jag börja igen!

Under mitt "icke-bloggande" har jag halvt om halvt kört med gi/lchf faktiskt. Eller alltså, tankesättet finns inrutat i mitt huvud att "makaroner är onyttigt och beasås är bra" haha. I lite it that way ;) Så jag har inte gått upp ett gram faktiskt, för att jag har kompenserat bra. Men nu är det slut på det!

Började idag med fas ett för att komma in i ketos-tillståndet igen. Ketos är tillståndet där kroppen förbränner fett istället för kolhydrater (för de finns typ inga). Så inga kolisar för min del inte! Då borde man egentligen ta de lite lugnt me träningen eftersom man då behöver energi (=kolhydrater) men jag körde ett combat pass i allafall. Gick jättebra! =) Dock funkar promenader lika bra nästan under GI!

Maten idag har varit:
Frukost: två ägg och en burk makrill i tomatsås
Lunch: Omelett med fetaost och tonfisk
Middag: lax med sallad
Kvällsmat: en avokado och ett ägg.

Lustigt att man i efterhand ser vad man ätit och inser att man ätit fisk hela dagen! Men vad gör det, det är fett och det är nyttigt!

God Natt!


Kommentarer
Postat av: Suz

Alltid funderat på om tonfisk passar i omelett, msåte testa det ngn dag =)

2009-06-10 @ 23:06:35
URL: http://ettdussinpannor.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0