GI tips!

okeej, idag har inte vart nån speceill dag alls .. :P praktiserat/jobbat och tränat. maten ser ut såhär....

Frukost: en burk tonfisk, en avokado
Lunch: fiskburgare utan bröd med potatismos(fatta längesen jag åt det?! Får göra blomkålsmos nån dag för de va änna gott =)), gurkdressing och grönsaker.
Mellis: en liten smoothie, gjort på papaya, ananas, lite hallon och mjölk/gräddebandning
Kvällsmat: En avokado

Så har jag gått ett bodybalance pass. Precis lagom med all den träningsverk jag haft idag ;)



också nåra GI-tips jag klurat ut!
- Läs på! Läs på innan och under du går på GI/LCHF därför att det får dig att förstå vad som faktiskt händer med kroppen när du äter som du äter. Att läsa på innan bidrar och till att du blir peppad när du läser om alla som lyckats ;)
- Planera! Gör lunchlådor i förväg, planera maten tills imorgon och koka flera ägg på en gång så du har!
- Ät lagom! Både lagom storta potioner och lagom ofta (3-4 h). bara för att GI är nyttigt så kan man inte äta hur mycket som hellst av allt tillåtet.
- Träna! Det gör fett till muskler fortare, du går ner med i vikt och du mår bra!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0