Kesoplättar

Idag har jag testat att göra kesoplättar. jag gjorde de av
x   Ett halvt stort paket orginalkeso
x   två ägg
x   2 msk dinkelmjöl. (är inte de bästa, men bättre än vetemjöl och det är ju en rätt liten mängd)

sedan kan man ha i vad man vill egentligen. Jag hade ost, pesto och skinka i ena halvan, och kanel och lite rivet äpple i andra halvan smeten. Jag rekomenderar INTE att ha ost i för att det blev någon in i h...vete svårt att steka de! De är svåra som de är, man måste steka länge på första sidan för att de överhuvudtaget ska gå och vänta på. tänk er då med ost i som klippar i pannan. Ingen bra idé. Men gott blev de! =)

Så dagens:
frukost: liten skål fil
lunch: kycklingsallad
mellis: kaffe med skummad soyamjölk
middag: köttfärssröra
kvällsmat: kesoplätt

ingen vidare motion idag. Blev ingen hemma träning heller, precis som jag misstänkte :P

god natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0