surt som socker..

Ja, surt som socker heter min blogg därför att socker ÄR surt. Inte smaken surt, utan surt för dig. Inte bra för dig med andra ord!

Idaag är jag glad. haha. Vet ej varför, men är på bra humör! Har jobbat iförsig, men det har gått bra. Jag ser varje dag som ett lyckande om jag har lyckats hålla min kost och göra vad jag planerat att göra! Som jag gjort idag. Jobb och tränat. Kanon!

Några små tips om man vill gå ner i vikt och må bra är att dels planera sin träning. Jag brukar tillexempel planera träning en vecka i förväg. Då vet jag ungefär vad jag har att göra, kalendern är bokad med det som ska bokas, och jag ser då luckor för träning. För mig är det bra att veta att "på torsdag ska jag träna" även fast det bara är måndag! Sedan tror jag träningen mer blir av, om man är en sån som gärna slipper undan ;), om man faktiskt skrivit ner det i kalendern och bokat långt innan!

Det andra tipset är att äta när man blir hungrig! När man känner att man börjar bli det och det var ett tag sedan man åt sist, ska man försöka äta på en gång. Då blir man inte tokhungrig och skulle kunna börja äta på stolsbenet om det var det närmaste. Man gör heller inga kloka val när man är tokhungrig tycker jag.. Så, börja laga mat när du börjar bli hungrig, eller kanske när du BÖR bli hungrig, så är maten klar lagom tills magen skriker efter energi! ;) Var det istället inte så länge sedan man åt ska man försöka ta ett glas vatten, eller gärna te (varm dryck mättar mer).

Nej, nu blir det kvällsmat! Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0