helgmys

Helgen har varit en riktigt myshelg. jag och baby har bara tagit det lugnt, bortsett från två gympass, och haft det bra. Helgmys förknippas för flera med lite ångest, för att man måste äta något, ofta onyttigt. Men nehedå. Det är bara att bryta ett mönster, och tro mig, det finns flera jobbigare mönster man borde bryta i vardagen. Förresten, när man äter lchf vill man inte ha någonting mer efter man ätit middag. iallafall inte jag. Då är jag mätt. Man blir inte sugen på något att äta på samma sätt.

I lördags åt vi familjemiddag hela familjen med våra respektive. Härligt, och så enkelt att göra lchf/gi. bara att inte äta kolhydraterna som oftast serveras till, utan ta salladen istället. och kolla vad såsen är gjord på. Sedan en slät kopp kaffe, utan kakan till.

har haft äggförbud 2 dagar också, haha. men ikväll smög det ner ett ägg i magen ändå. Men jag är lite rädd för att tröttna faktiskt, så jag försöker hålla nere antalet ägg om dagen.

Dagens mat:
frulle: fil och salladsbitar
efter träning: en näve nötter
middag: kotlett och sallad
kvällsmat: ett ägg och några korvbitar

träningen bestod av en timmes styrketräning =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0