Vad jag äter

tänkte skriva lite kort om vad jag äter typ. Passar kanske inte alla, men passar mig.

Frukost: Min frukost är proteinbaserad. För det mästa blir det ägg, makrill/tonfisk/skinka och någon ostbit till, eller en avocado. Ägg är alltså det centrala i min frukost. Till det kaffe med mjolk (många är emot mejeriprodukter, men jag har mellanmjölk i mitt kaffe, lite kolhydrater visst, men bra vitaminer och mineraler som jag tycker väger upp)

Lunch: Eftersom jag pluggar blir det nästan alltid matlåda. Den brukar innehålla omelett, sallad, hamburgare med wok eller något liknande. Försöker äta grönsaker till lunch.

Mellanmål: Något litet, typ ett ägg (om jag inte ätit för mkt ägg de senaste, brukar försöka hålla mig till några stycken om dagen), eller en avodkado alternativt någon annat enkelt,snabbt och utan kolhydrater. Kaffe funkar också bra.

Middag: Eftersom jag bor med min familj, som inte äter samma kost som jag, brukar det blir att äta dagens kött/fisk liknande, och ta grönsaker till istället för potatis. Lite sås till. Äter en hel del wokade grönsaker, vissa säger att det inte heller är bra men, ja, det funkar bra för mig.

Kvällsmat: Liknande som frukost, men tar ungefär hälften. Lite mer efter träning.

Hoppas detta hjälpte er litegranna? Som sagt, det är väldigt olika vad man vill äta/ klarar av att äta. Det här funkar bra för mig!


BTw.. vägde mig imorse : har gått ner de kilot jag gick upp under jul/nyår! Härliiigt :D Plus nåra cemtimeter i midjan.. ;)

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hej!

Nej, jag har inte börjat än. Börjar på måndag. Vi har för mycket mat hemma som måste ätas upp, vill ju inte kasta det. =S Men som sagt, på måndag är det hårdkörning! =)



Hur går det för dig?

Ha en bra dag!

2010-01-08 @ 12:41:41
URL: http://www.giblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0